Kansen benutten – voor nu en de toekomst Beverwijk heeft het geluk op een prachtige plek in Nederland te liggen. Randje Randstad. Dichtbij de voorzieningen en de banen van Amsterdam, Schiphol en Haarlem, maar tegelijkertijd ook tegen de duinen en het strand aan, waar recreatie en natuur zorgen voor een fijne omgeving om te wonen.

Beverwijk heeft twee snelwegen, een intercity-station en is een knooppunt voor bussen. De stad is dus goed bereikbaar. Daarnaast zijn er veel banen in de maakindustrie en in de zorg, en heeft Beverwijk met de Bazaar en het strand toeristische trekpleisters van formaat.

Deze ligging en deze voorzieningen aan de rand van de Randstad bieden kansen. Kansen voor werkgelegenheid, kansen voor wonen, kansen voor verbeteren van het milieu, kortom, kansen voor een beter en mooier Beverwijk.

D66 doet dat door na te denken over doelen op de lange termijn, en zich daaraan te houden. Oplossingen en verbeteringen moeten niet alleen voor vandaag goed zijn, maar ook voor morgen, voor volgende week en voor de komende decennia.

Beverwijk mag wel wat groener worden, moet beter bereikbaar zijn, met minder milieuoverlast en met meer banen. Als wethouder milieu, economie, ruimtelijke ordening, verkeer, stadscentrum en Noordzeekanaal zet ik mij in de bestuursperiode 2014-2018 in om de kansen die Beverwijk heeft te benutten. Ik hou van directe oplossingen, maar wel oplossingen die duurzaam zijn en gericht zijn op de lange termijn.

Nu vooruit met Beverwijk!